Atomic Sailing Team - strona g³ówna

22.VI.2005 Nasz nowa strona www
Nasza załoga od kwietnia ma nową stronę. Adres www pozostaje ten sam. Ta strona nie będzie aktualizowana .

.III.2005 Zmiany na stronie
Zrobiłem porządki na stronie - teraz cały materiał jest na JEDNYM serwerze - a nie na czterech jak to było wcześniej. Po krótkich negocjacjach z firmą IQ udało nam się wytargować bardzo korzystną cenę za zwiększenie miejsca na serwerze - teraz mamy łącznie 640 MB. Przeniosłem wszystko na jeden serwer i uaktualniłem linki - i tu prośba do odwiedzających - jeśli coś się nie otwiera, albo nie działa, dajcie znać. Nie ma też już pliku main_frame.html (to informacja dla Marka, nikt inny nie grzebie w kodzie :-) - teraz wszystko jest w index.html (o wiele korzystniejsze rozwiązanie). Pozdrawiam, Maciek.

.XII.2004 Film o bojerach z TV Arte
Film pt.: "AUF BRETTERN UND KUFEN" jest tutaj (serwer sails.pl) i tutaj (serwer NCNET-com). Aby zapisac prawy klawisz - "Zapisz jako" itd. Plik ma ok 88 MB. Film będzie tam leżał przez jakieś 2 miesiące. Film odpala się po zainstalowaniu pakietu kodeków k-lite 2 (pakiet jest do ściągnięcia m.in. tutaj). Pytania, problemy: forum SFP DN - RobertP

16.XI.2004 Przygotowania do sezonu bojerowego 2005
Budowa kadłuba

18.V.2004 Jeszcze szybsze łącze
Przepustowość łącza do naszego nowego serwera, na którym trzymamy część materiałów została zwiększona dwukrotnie - do 2 Mbit/s. Na nowym serwerze jak na razie są tylko zdjęcia z tego roku, ale docelowo zamierzamy przenieść tam całą stronę. Sam nie zauważam problemów z prędkością odświeżania, zarówno IQ (nasz "główny" provider) jak i firma NCNET-com  są bardzo solidne - polecam szczególnie tą drugą.

2.III.2004 Rekordowy luty
W lutym statystyki odwiedzin strony skoczyły na niespotykany dotychczas u nas poziom: od 23.II do 29.II stronę odwiedziło łacznie 528 osób (wg. stat4u, statystyki iq podają jeszcze więcej: 692), najwięcej wizyt było 25.II - aż 126. 26.II 110 wizyt, a 27.II 63 wizyty. Wysokie statystyki to w każdym takim przypadku przeważnie zasługa umieszczenia linku do naszej strony w jakims bardziej poczytnym miejscu typu grupa dyskusyjna (pl.rec.zeglarstwo - tylko dla odważnych) lub inny portal - w omawianym okresie były to zajawki do relacji i galerii zdjęć z regat bojerowych umieszczone na www.bojery.pl, www.sails.pl i www.icesailing.org. W całym lutym 2004 stronę odwiedziło 1141 (1669
wg. statystyk iq) osób, co też jest u nas rekordem. Wśród indywidualnych odwołań na czoło wybija się osoba wcodząca na naszą stronę z adresu pollux.ds.pg.gda.pl (poza dwoma serwerami ode mnie z pracy, ale tego nie liczę, bo wrzucając nowu materiał często przeładowuję stronę). Ciekawe kto tak nas polubił :-) Później są koledzy z Olsztyna: pd152.olsztyn.sdi.tpnet.pl i sunfire.man.olsztyn.pl (Maleś, Lisek, Żuber?), a później coś takiego: pa135.jaroszowka.sdi.tpnet.pl.
Wśród ciągów znaków, wg. których wyszukiwarki wyświetlały naszą stronę jest tak ciekawa fraza jak np: "Łukasz Baran". Statystyki iq (Webalizer - dokładniejszy niz stat4u) dostępne są tutaj: www.470sailing.org.pl/old/statystyka Rozbieżności między stat4u a webalizerem wynikają głównie z tego, że część materiałów (do których podawałem bezpośrednie linki) jest umieszczona na innych serwerach i nie jest zliczana. No i te dwa systemy w różny sposób zliczają odwiedziny.

24.II.2004 Nowy szybki serwer
Od dziś mamy nowy, bardzo szybki serwer. Będą na niego trafiały nowe materiały - właśnie wrzuciłem galerię z II dnia Mistrzostw Polski Seniorów Kl. DN. Serwer udostępniła firma netkreator.pl. Mamy między innymi miłe towarzystwo cheerleaderek drużyny Prokomu Trefl Soport (polecam zdjęcia :-).

20.X.2003 Rewelacyjne drugie miejsce w rankingu klasy 470
Nasz team lekko zdominował ranking klasy 470 w sezonie 2003. Sklasyfikowano w nim aż cztery nasze załogi. Bardzo dobrze wypadliśmy Marek i ja, zajmując w nim doskonałe, najlepsze w historii naszych startów drugie miejsce!! Na tak dobry wynik złożyły sie równe i w miarę wysokie miejsca w regatach Pucharu Polski. Gorzej niż w zeszłym sezonie (przede wszystkim przez brak startu na Mistrzostwach Polski) poszło Jaśkowi i Andrzejowi, którzy zajęli dziesiąte miejsce. Dalsze miejsca (17 i 18) zajęli Kacper z Jaśkiem oraz Wojtas i ja (pomimo wygranych regat o Puchar Mazur zajęliśmy w rankingu ostatnią lokatę ;-).

15.IV.2003 Pierwszy trening

W niedzielę po raz pierwszy w tym sezonie zeszliśmy na wodę na 470 - tce. Na razie trenowali Marek z Maćkiem. Nasz cały team 470 zejdzie na wodę w sobotę, ale już w Giżycku (zabieramy łódki na Święta). Jednak jako pierwszy z nas w tym roku na wodzie był Wojtek, który trenował przez cały zeszły tydzień w Gdańsku, na jachcie klasy ćwierć tony, przygotowując się do Mistrzostw Europy Wojskowych. Jego załogę tworzyli żeglarze z Marynarki Wojennej.

12.I.2003 Nowy maszt

Po długim oczekiwaniu i wielu perypetiach w końcu dostanę swój nowy maszt. Sprowadzany był z USA, a odebrał go od europejskiego dealera Łukasz Burczyński, który właśnie wraca z Mistrzostw Niemiec. Dokładnie są to dwa maszty; dla mnie i dla Łukasza. Ten, który będzie twardszy trafi do mnie. Mój stary maszt (po małym remoncie) będzie teraz używał Jasiek.

Marek Stańczyk

15/16.X.2002 DIAMENTOWY Team

15.X.2002 roku wyszliśmy z kolejną inicjatywą, która pomoże nam osiągnąć jeszcze lepsze wyniki w naszej ukochanej dyscyplinie: żeglarstwie. Postanowiliśmy założyć DIAMENTOWY Team 2008 (reprezentowany przez Stowarzyszenie Diamentowy Team 2008). Głównym celem stowarzyszenia, które połączyło i reprezentuje najlepszych zawodników jest stworzenie takich warunków organizacyjnych, które pozwolą polskim żeglarzom zdobyć osiem medali na Igrzyskach w Pekinie w 2008 roku. Takiemu zadaniu mogą z pewnością sprostać najlepsi zawodnicy, co potwierdzają ich dotychczasowe osiągnięcia, jak również ich trenerzy i SPONSORZY. W skład DIAMENTOWEGO Teamu wchodzą:

Marek Stańczyk / Maciej Kołosiński - klasa 470
Andrzej Kucieński / Cezary Idek - klasa STAR
Wojtek Myśliwiec - klasa LASER
Jan Fursewicz / Gibon - klasa TORNADO
Łukasz Kacprowski / Sandra - klasa 49er
Tomasz Dawidowski - FORMULA WINDSURFING lub WINDGLIDER (naszym zdaniem MISTRAL nie utrzyma się do olimpiady w Pekinie)
Mateusz Kacprowski - klasa Finn
Karolina Wolniewicz - klasa Europa

Planujemy również częste starty w regatach meczowych zaliczanych do rankingu ISAF.

Od 1.09 do 15.10.2002 roku Żeglarze DIAMENTOWEGO Teamu zdobyli 9 medali, to znaczy że co 5 dni stajemy na podium!!!

Po zakończeniu sezonu żeglarskiego 2002 nasze wysiłki będą skupiać się na działalności organizacyjnej, pozyskiwaniu sponsorów i przygotowaniach do sezonu żeglarskiego 2003. Już teraz poszukujemy załogi, która mogłaby startować w klasie Yngling.

Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy i osoby prywatne, które chcą pomóc nam w osiągnięciu naszego celu.

Poniżej kilka istotnych informacji.

Kontakt:
Maciej Kołosiński, maciek.no.spam@sails.pl (wytnij no spam), tel. 501 645 920
Marek Stańczyk, marekst@post.pl, tel. 501 288 111

Nr konta DIAMENTOWEGO Teamu:
11209010241111114925300039

04.IX.2002 Akademickie Mistrzostwa Świata kl. 470

Niestety, jak to często w życiu bywa, nie wszystko układa się tak jakbyśmy chcieli. Organizator odwołał regaty. Jako powód podano zbyt mała liczbę chętnych. Dwa dni po ostatecznym terminie przysyłania zgłoszeń tylko 37 załóg wyraziło chęć startu w tych regatach... Wszystko było już zaplanowane, egzaminy, urlopy, przesłaliśmy nawet numery kont do PZŻ'tu a tu taka ściema. Nic to, już niedługo mistrzostwa Polski, teraz to te regaty maja najwyższy priorytet :-)

17.VI.2002 Akademickie Mistrzostwa Świata kl. 470

Już na początku sezonu pojawił się cień szansy na uzyskanie kwalifikacji na Akademickie Mistrzostwa Świata. Zasady kwalifikacji na podstawie zasad organizatora regat, ustalił Polski Związek Żeglarski - na regaty mogą pojechać dwie załogi (bez znaczenia męskie czy żeńskie), które w Pucharze PZŻ i Pucharze Gdyni zdobędą najwięcej punktów. Dzięki w miarę dobremu miejscu w Pucharze PZŻ (VI) i całkiem dobremu w Gdyni (III) zajęliśmy (my czyli Maciek i Marek) w kwalifikacjach II miejsce (I miejsce Rafał Sawicki i Paweł Nowakowski). W ten sposób nasza czteroosobowa ekipa jedzie do Balatonkenese (Węgry) pokazać... jak się pływa (Sawik nie krył zadowolenia, że jedziemy razem). Termin rozgrywania regat: 16.IX.2002 - 23.IX.2002. Strona organizatora: www.yacht.hu
PS. Sawik ma do obronienia brązowy medal...

10.IV.2002 Pierwszy trening

W niedzielę po raz pierwszy zeszliśmy na wodę na 470-tce. Wiało 3-4B, świeciło słońce i wszystko byłoby ok, gdyby nie bardzo zimna woda. Jesteśmy pierwszą załogą z naszego klubu, która trenowała w Polsce.
W tym roku kupiliśmy nowszą łódkę - Ziegelmayer z 1998 roku. Przez dwa dni ostro pracowaliśmy przy niej, żeby chociaż z godzinę popływać. W ciągu tego sezonu będziemy pływać na nowym kadłubie, maszcie i żaglach z zeszłego roku (z nowym fokiem). Na naszej poprzedniej łódce będą pływać (w barwach MOS Gizycko) Andrzej Kucieński i Jasiek Fursewicz. Tak więc już cała załoga 730-tki ma lub miała styczność z olimpijskimi klasami (wszyscy z 470-tką, Maleś także z Laserem).

6.III.2002 Mistrzostwa Szwecji w kl. DN

Regaty rozegrane zostaną w dniach 8-10.III.2002, dokładne miejsce nie jest jeszcze znane (poza tym, że będzie to Szwecja oczywiście). Z naszej załogi w regatach weźmie udział Marek, który już dzisiaj, razem z Michałem Burczyńskim i resztą jego rodziny pakuje się na prom.

13.II.2002 Mistrzostwa Świata w kl. DN 2002

Życie jak zwykle zweryfikowało nasze plany. W tym roku w mistrzostwach mieli zamiar wystartować Marek, Maciek i Andrzej (w seniorach) oraz Jasiek (w juniorach), ale zapału i czasu wystarczyło tylko Markowi (Maciek i Andrzej ciągle jeszcze walczą z sesja; jest to dla nas wielka strata, mieliśmy duże szanse na miejsca medalowe). Szczytne plany pokrzyżowała także pogoda: mistrzostwa miały być rozegrane w Polsce, ale brak lodu zmusił organizatorów do przeniesienia regat do Parnu (Estonia, Zatoka Ryska). Na starcie ma stanąć rekordowa liczba dwustu czterdziestu zawodników z 10 krajów (wymusi to podział na grupy startowe). Regaty dla seniorów rozpoczynają się w poniedziałek 18.II i potrwają do niedzieli 24.II. Marek i jego obstawa techniczna (Bartek Burczyński) wyjeżdżają już jutro i będą ostro trenować i dostawiać sprzęt. Na wszelki wypadek kierownik wziął dwa maszty, dwie płozownice, dwa żagle i kupę płóz. Zgodnie z obietnicą Marek ma też wysyłać smsy jak mu idzie (a właściwie leci), więc jeśli czas pozwoli, będą relacje.

PS. Relacja jest tutaj.

Marek i jego bojer (stary)

Kilka interesujących linków:
IDNIYRA EUROPE, IDNIYRA

8.I.2002 Plany na sezon bojerowy 2002

W tym roku, w sezonie bojerowym startować będzie prawie cała załoga: Andrzej, Jasiek, Tomek, Paweł, Marek i Maciek, zabraknie tylko Wojtka. Sezon rozpoczęły 5.I.2002 regaty w Żninie, niestety nikt z nas nie startował (4.I wróciliśmy ze Słowacji) i dla nas pierwsze regaty liczone do rankingu rozpoczną się 12.I na Zalewie Zegrzyńskim. Dzięki ogromnym inwestycjom w sprzęt, dobrą passę z poprzedniego sezonu ma szansę podtrzymać Marek, który od tego roku nie jest już juniorem i jak reszta załogi (oprócz Andrzeja) będzie ścigał się z najlepszymi bojerowcami świata. Kulminacją sezonu będą Mistrzostwa Świata w klasie DN rozgrywane w Polsce (planowane miejsce to Giżycko, oczywiście jeśli będą odpowiednie warunki lodowe).

8.I.2002 Podsumowanie sezonu 2001

Sezon żeglarski 2001 naszej załogi pod wieloma względami należy uznać za udany. Rozpoczął się od indywidualnych sukcesów Marka Stańczyka w klasie DN. Najpierw I miejsce w regatach o Puchar Floty Polskiej DN, V miejsce w Mistrzostwach Polski i pod koniec sezonu bojerowego ogromne osiągnięcie, czyli zdobycie 18 marca na Łotwie vice-mistrzostwa Europy juniorów. Świętowaliśmy długo...

Bojery w wyscigu...

Po kilkunastu dniach przerwy można było zacząć pływanie na łódkach. Sezon wodny pierwsza rozpoczęła jak zwykle załoga 470-tki: Marek Stańczyk i Maciek Kołosiński. Praktycznie z marszu, bo po jednym, dwudniowym treningu, z nowiutkim masztem i żaglami wystartowali w regatach o Puchar PZŻ. X miejsce nie nastrajało optymistycznie, tym bardziej, że regaty odbywały się w wymarzonych i ulubionych przez nas warunkach – sztormowy wiatr w porywach osiągał 9 st. B, a wiele klas w ogóle nie miało wyścigów.

Trochê wia³o

Następne tygodnie za sprawą klasy 730 to regaty prawie w każdy weekend. Startujemy na nowej – starej łódce: Gemini 2000, która w poprzednim sezonie w pucharze Polski kl. 730 zajęła III miejsce. W załodze również zmiany: na stałym etacie w teamie pojawiają się Tomasz Malewski, Paweł Jakuć i Piotr Pałejko. Imprezki zapamięta cała klasa 730... Zaczęło się od regat o Puchar Empeer Yacht w Nieporęcie. Widoczny brak opływania i godzin spędzonych na treningach nie pozwalał wygrywać wyścigów, mimo to często nawiązywaliśmy walkę z najlepszymi. Na początku czerwca Marek i Maciek startują na 470-tce w regatach o Puchar Gdyni. Jak na warunki panujące na wodzie (słaby, lub w ogóle brak wiatru), ich V miejsce można uznać za mały sukces. Kolejne regaty w klasie 730 to wyjazdy do Włocławka, Ostródy, Olsztyna, Nieporętu, Jachranki (złamany maszt) i miejsca w okolicach IV-VI.

Bywa³y te¿ chwile odpoczynku

To już połowa lipca, znowu regaty w Pucku, czyli Puchar Pucka, Marek z Maćkiem w kl. 470. Rewelacyjna postawa i kolejny sukces – w bardzo silnej stawce zajmujemy III miejsce!!!

Ostatni wyœcig regat, III miejsce prawie pewne

Później Mistrzostwa Polski Jachtów Kabinowych, tradycyjnie w Giżycku. Po czterech dniach walki Marek Stańczyk, Maciej Kołosiński, Wojciech Myśliwiec, Andrzej Kucieński i Łukasz Okułowicz zdobywają srebrny medal!! Zmęczenie sezonem daje się nam już we znaki, ale mimo to każdą wolną chwilę wykorzystujemy na trening – najpierw nad jez. Okrągłe, a później, przed kolejnymi regatami w Gdyni – na Helu. Zbliżają się największe regaty w sezonie i w ogóle w Polsce – Idea Gdynia Sailing Days, impreza z liczną międzynarodowa obsadą (liczba załóg przekracza 200, a zawodników 500), liczona do pucharu świata. Z konieczności załoga zostaje podzielona. Oczywiście Stańczyk i Kołosiński startują w kl. 470, a Malewski, Jakuć, Kucieński, Pałejko i Żuber w 730. Załoga 470-tki regaty rozpoczyna jak na vice-mistrzów Polski przystało: po dwóch dniach pływania w bardzo trudnych warunkach (zimno, bardzo silny wiatr, częste burze i deszcz) Marek i Maciek są na III miejscu! Później niestety poszło już gorzej, ostatecznie zajmując VI miejsce (XVI w generalce, Maleś w 730 był XIX). Żal straconej szansy i Kominiarza, który opuścił nas w tych regatach i nikt go do tej pory nie widział... Ale za to w regatach match-race (rozgrywanych w ramach IGSD) Marek i Maciek już nie odpuścili i zajęli II miejsce (za co zgarnęli całkiem miła nagrodę w postaci koperty z kasą).

Prowadzimy wyœcig

Po chwili wytchnienia (sesja) na zaproszenie Politechniki Gdańskiej Marek, Maciek i Andrzej biorą udział w Akademickich Mistrzostwach Polski. W licznym gronie znajomych żeglarzy pływających na co dzień w klasach olimpijskich Politechnika Gdańska zdobywa srebrny medal w klasyfikacji szkól wyższych i złoty medal w klasyfikacji politechnik.

Maciek odbiera z³oty medal

Nasz sukces został zauważony przez rektora Politechniki Gdańskiej, który na bardzo uroczystym spotkaniu podziękował nam za włożony trud i uhonorował nas upominkami i nagrodami pieniężnymi. Miło, że zostało to tak docenione.

Sezon ma się ku końcowi, jest już prawie jesień, przed nami kolejne ważne regaty: Meczowe Mistrzostwa Polski w kl. 470 (jak łatwo się domyślić, startują Marek i Maciek). Miła, prawie rodzinna atmosfera, urozmaicone warunki na wodzie i kolejny, czwarty już w tym sezonie medal – tym razem brązowy!

Zwyciêzcy na podium

W tym sezonie startujemy jeszcze w Błękitnej Wstędze Zatoki Gdańskiej i Regatach Tortowych (kl. 470), jest jeszcze jeden wyjazd do Warszawy (730), oraz w ostatnich liczonych do pucharu Polski kl. 470 regatach o Puchar SMS „Baza” w Mrągowie (IV miejsce). I w końcu, już w grudniu VII Regaty Barbórkowe w Koninie (kl. 730) – ostatnie regaty w tym sezonie.

Czapki, p³aszcze, rêkawice, zimowe ubrania

Pomimo wielu niesprzyjających okoliczności, wydarzeń i straconych szans (rozbity samochód, złamany maszt, problemy na studiach, ciągły brak kasy, Kominiarz) sezon 2001 był na pewno udany. Mnóstwo sukcesów na imprezach rangi od mistrzostw Polski wzwyż: Marek – 5 medali, Maciek – 4, Andrzej – 3, Wojtek – 2 (dodatkowo srebro w Mistrzostwach Polski Uczelni Wojskowych), Łukasz – 1. Bardzo wysokie, rewelacyjne III miejsce Marka i Maćka w Pucharze Polski 2001 klasy 470, wybór Marka na kolejną, czteroletnią kadencję Prezydenta a Maćka Skarbnika Polskiego Stowarzyszenia klasy 470, oraz mnóstwo innych nie związanych z pływaniem i regatami wydarzeń i wspomnień zachowają sezon żeglarski 2001 na długo w naszej pamięci.

Transpace 2001 - Mrzezino. Ostatnie zdjêcie Kominiarza - siedzi ty³em obok Malesia (Maleœ w ¿ó³tej kurtce po prawej)

PS. Oczywiście wielkie dzięki dla osób, które nas wspierały i cały czas w nas wierzyły

Więcej o wydarzeniach w tym sezonie można dowiedzieć się z relacji.

7.I.2002 Marek Stańczyk sportowcem roku 2001

Marek Stańczyk w plebiscycie "Ziemi Giżyckiej" (lokalnym dodatku "Gazety Olsztyńskiej") został wybrany sportowcem roku 2001. To zaszczytne wyróżnienie zostalo przyznane Markowi za wyniki osiągnięte w sezonie bojerowym (II miejsce na Mistrzostwo Europy Juniorów, I miejsce w Pucharze Floty Polskiej DN, V miejsce na Mistrzostwach Polski Juniorów) oraz za III miejsce w Meczowych Mistrzostwach Polski w kl. 470 (razem z Maćkiem Kołosińskim).

Pozostałe aktualności - archiwum od 22.X.1999 do 6.XII.2001.